Jaki jest bilans wodny człowieka?

Co to jest nawodnienie

Jakie napoje są korzystne?

Twój bilans wodny

Oto co musisz wiedzieć o swojej równowadze wodnej!

Twój bilans wodny

Jak zapewne wiesz, nawodnienie jest niezwykle ważne, jeśli chcesz przejść przez życie tak zdrowo, jak to tylko możliwe. W rzeczywistości, bez odpowiedniego nawodnienia, możesz zachorować, a nawet umrzeć. Jednak w kwestii nawodnienia panuje wiele zamieszania. Aby pokazać Ci nieco więcej na ten temat, postanowiliśmy wymienić najważniejsze informacje w tym artykule. Kiedy to przeczytasz, dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o właściwym sposobie nawadniania!

Czym właściwie jest nawilżanie?

Nawodnienie?

Czym właściwie jest nawilżanie?

Zanim zajmiemy się znaczeniem nawodnienia, warto przyjrzeć się szybko samemu terminowi. Co rozumiemy przez nawodnienie i jak wygląda Twoje nawodnienie? Nawodnienie to także przyjmowanie lub picie płynów w celu utrzymania nawodnienia organizmu. Woda jest ważnym składnikiem organizmu. Woda stanowi średnio około 60% masy ciała u mężczyzn i 50-55% u kobiet. Woda jest tracona przez mocz i pot oraz wydalana przez oddech. Aby zapobiec wyczerpywaniu się płynów w organizmie, my, ludzie, musimy pić. To właśnie nazywamy nawilżaniem.

Znaczenie nawodnienia

Poziom nawodnienia?

Znaczenie nawodnienia

Teraz pewnie zastanawiasz się, co się dzieje, gdy nie masz najlepszego nawodnienia. Jeśli nie pijesz wystarczającej ilości płynów, Twój organizm z czasem stanie się odwodniony. Badania wykazały, że gdy odwodnienie osiąga około 1%, pojawiają się negatywne skutki. Są one zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Na przykład, może wystąpić suchość w ustach, bóle głowy i słaba koncentracja. Możesz stwierdzić, że nie jesteś odpowiednio nawodniony, gdy twój mocz zmieni kolor na bardzo ciemny. Chodzi o to, że twój mocz powinien mieć kolor słomkowy lub jasnożółty. Jeśli jest ciemniejsza, to znaczy, że nie otrzymujesz wystarczającej ilości płynów. Jeśli jest całkowicie przezroczysty, to znaczy, że masz za dużo płynu.

Jak dużo wilgoci potrzebujesz?

Najważniejsze kluczowe fakty!

Jak dużo wilgoci potrzebujesz?

Ilość płynów, których potrzebujesz w ciągu dnia, zależy od kilku czynników. Ważną rolę odgrywa pogoda. W ciepłe dni musisz pić więcej płynów, ponieważ będziesz się bardziej pocić. Dotyczy to również czasu podczas ćwiczeń. Ogólnie rzecz biorąc, powinieneś wypijać od 6 do 10 szklanek płynów dziennie. Odpowiada to około 2 do 2,5 litra dziennie. W przypadku mężczyzn sensowne jest wypijanie nieco więcej, najlepiej około 3 litrów dziennie. Oprócz tego, że możesz czerpać płyny z napojów, prawdą jest również, że możesz czerpać dużo płynów z diety. Na przykład, jeśli jesz dużo owoców z soczystym miąższem, takich jak pomarańcze lub winogrona, nie musisz pić tak dużo, aby zaspokoić swoje zapotrzebowanie na płyny.

.

Zwiększ spożycie płynów - różne rodzaje napojów

Właściwy wybór napoju ma kluczowe znaczenie

Zwiększ spożycie płynów - różne rodzaje napojów

Wbrew powszechnej opinii, nawodnienie nie oznacza tylko wody. Istnieje niezliczona ilość innych rodzajów napojów, które możesz pić, aby utrzymać nawodnienie organizmu. To prawda, że niektóre napoje są lepsze do picia niż inne. Aby pomóc Ci zacząć, poniżej wymieniliśmy dla Ciebie najczęstsze rodzaje napojów:

  • Woda - po pierwsze i najważniejsze, oczywiście można wybrać wodę, jeśli chcesz się nawodnić. Dobrym wyborem jest picie wody, ponieważ zapewnia ona nawodnienie bez kalorii i cukrów, które mogą uszkodzić zęby. Jeśli chodzi o wodę, to nie ma znaczenia, jaki jej rodzaj pijesz. Woda z kranu (jeśli możesz ją pić) i woda butelkowana nawadniają organizm w dokładnie taki sam sposób.
  • Herbata lub kawa - Wiele osób lubi pić herbatę lub kawę jako dodatek do codziennej porcji wody. Herbata lub kawa również wliczają się do ilości przyjmowanych płynów. Chociaż kofeina zawarta w herbacie i kawie może powodować częstsze oddawanie moczu, nie odwadnia ona organizmu. Jeśli wybierzesz herbatę, która nie zawiera kofeiny, uzyskasz taką samą ilość płynów, jak w przypadku wody. To sprawia, że jest to świetna alternatywa dla standardowej wody.
  • Mleko - możliwe jest również zwiększenie bilansu wodnego za pomocą mleka. Jak zapewne wiesz, mleko zawiera wiele ważnych składników odżywczych, takich jak białko, witaminy z grupy B, jod i wapń. To sprawia, że jest to dobry rodzaj napoju, który nie tylko nawadnia, ale także wspiera organizm.
  • Sok owocowy - Soki owocowe składają się z wody, a także witamin i minerałów. Chociaż można pić te napoje, aby uzyskać płyny, nie są one tak zdrowe dla Ciebie. Większość soków owocowych zawiera dość dużo cukru.
  • Napoje sportowe - Napoje sportowe zawierają węglowodany i elektrolity. Dodanie tych substancji do wody pozwala na szybsze wchłanianie płynu zawartego w napoju do organizmu. To sprawia, że jest to rozsądny wybór dla osób, które mają za sobą ciężki trening i chcą szybko uzupełnić poziom płynów.
  • Napoje alkoholowe - Napoje alkoholowe mają działanie moczopędne. Oznacza to, że napoje te odwodnią Twój organizm. Ważne jest, aby utrzymać spożycie alkoholu w zalecanych granicach, jeśli chcesz mieć pewność, że Twój bilans wodny pozostaje w prawidłowych granicach. Staraj się nie pić więcej niż 7 kieliszków alkoholu tygodniowo i upewnij się, że po wypiciu wypijesz trochę wody, aby uzupełnić jego niedobór.

Mamy nadzieję, że informacje zawarte w tym artykule pozwoliły Ci lepiej zrozumieć rolę, jaką odgrywa nawodnienie w Twoim zdrowiu. Pijąc wystarczająco dużo, możesz być pewien, że utrzymasz równowagę płynów i pozostaniesz tak zdrowy, jak to tylko możliwe. Tylko pijąc wystarczającą ilość, Twój organizm może funkcjonować najlepiej jak potrafi!